Jarní strava: Půst vám pomůže k očistě těla

Jaro hlásí svůj příchod. Naše tělo je ale po zimě unavené. Dlouhé, studené a sychravé dny

se podepisují i na naší psychice. V zimě se lidé potřebují zahřát, proto volí těžší teplá,

tučnější a sladší jídla. Ovšem to samozřejmě znamená nápor na celý trávicí systém.

S příchodem jarního slunce proto tělo volá po očistě a vy byste ji svému organismu měli

dopřát. Jak se na jaře stravovat, aby vám vaše tělo poděkovalo?

40 dní bez masa

Když se zahloubáte do našich českých tradic, zjistíte, že jaro bývalo ve znamení křesťanského

čtyřicetidenního půstu. Následoval bezprostředně po debužírování plného tučných a sladkých

jídel. Lidem se tehdy tenčily zimní zásoby a i proto se v jídle omezovali. Nikdo po vás

samozřejmě nechce, abyste se celých 40 dní obešli bez masa, ale rozhodně není od věci

s příchodem jara trochu odlehčit vašemu žaludku, střevům, játrům a ledvinám. Právě tyto

orgány prožívají během půstu regeneraci. Protože problémy s trávicí soustavou a játry jsou do

velké míry důsledkem přejídání se nevhodnými jídly, hlavně tučnými, smaženými a

pečenými. Váš jarní půst nemusí být nijak drastický, může mít třeba podobu jednoho dne, kdy

budete pít jenom zeleninové či ovocné šťávy.

Doplňujte vitamín C

Celkově je ale vhodné přejít na lehčí stravu. V obchodech se objevuje spousta zeleniny. Proto

si udělejte pokrmy z ní. Zeleninový vývar z kořenové zeleniny doplněný například o výživově

velice hodnotnou brokolici je skvělým startem do jara. Maso se snažte nepéct ani nesmažit,

ale vařit nebo maximálně dusit. Doplňte ho o velkou zeleninovou přílohu. Jezte především

zeleninu bohatou na vitamín C. Skvělé je například kyselé zelí, které se dá jíst i jako salát

v podobě oblíbené čalamády. Do jídelníčku je dobré přidat i saláty, kterých je na našem trhu

už spousta a různých druhů od ledového až po dubáček nebo čekanku. Důležitý je ale také

jarní pitný režim. Zapomeňte na přeslazené džusy z obchodu, vynechte alkohol. Vařte si

bylinkové čaje, pijte kvalitní čistou neperlivou vodu. Můžete si také umixovat oblíbené

ovocné a zeleninové smoothie. To vše prospěje jarní očistě vašeho těla.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *